امروز : 15 مهر 1403
معاونت دانشجویی
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1402/05/28 - 08:33
  • 68
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZELz

جلسه اول سلسله کارگاه های جوانی جمعیت برگزار شد

جلسه اول سلسله کارگاه های جوانی جمعیت، ۲۵ مرداد ماه سال جاری با حضور کارکنان معاونت فرهنگی و دانشجویی و رابطین فرهنگی، قرآنی واحدهای مختلف دانشگاه در سالن رازی دانشکده پزشکی برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی صالحی، روان شناس و مشاور خانواده در خصوص اهمیت فرزندآوری از منظر آیات و روایات و شیوه های تربیت صحیح فرزند سخنانی بیان نمود.

دکتر مهدی صالحی ضمن اشاره به تعریف تربیت که فرایندی است مستمر و تدریجی که منجر به تغییر رفتار، نهادینه شدن باورها و کشف و ظهور استعداد می شود، گفت: در جامعه امروز دچار تغییر در جهان بینی هستیم و شیوه تربیت با قدیم فرق دارد.

این روان شناس و مشاور خانواده اظهار داشت: تربیت فرزند نیاز به اطلاعات و دانایی دارد و پیشبرد هر هدف به دو مقوله دانایی (آگاهی) و توانایی (مهارت) نیاز دارد.

وی ادامه داد: امروزه نه تربیت مدل بالایی صحیح است و نه تربیت مدل پایینی. بلکه تربیت سینوسی باید مد نظر قرار گیرد.

دکتر صالحی به ساختارهای تربیت سینوسی از جمله: نیاز آری- درخواست نه، مسئولیت دادن برای تربیت پذیری، رویارویی با مشکلات و سختی ها، رویارویی با شکست ها و ناکامی ها، رویارویی با برخی خطرات و تلاش برای رسیدن به برخی خواسته ها اشاره کرد و گفت: در تربیت صحیح فرزند باید به ارکان تربیت که همان ساختار، شیوه و آسیب شناسی است توجه کرد.

گفتنی است: جلسه با پرسش و پاسخ به پایان رسید.

لازم بذکر است سلسله کارگاه های جوانی جمعیت در دو گروه ویژه کارکنان و رابطین فرهنگی، قرآنی واحدهای مختلف دانشگاه در حال برگزاری است و دارای ساعت آموزشی ضمن خدمت می باشد.

 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 103094
کلمات کلیدی

تصاویر

جلسه اول سلسله کارگاه های جوانی جمعیت برگزار شد جلسه اول سلسله کارگاه های جوانی جمعیت برگزار شد جلسه اول سلسله کارگاه های جوانی جمعیت برگزار شد جلسه اول سلسله کارگاه های جوانی جمعیت برگزار شد جلسه اول سلسله کارگاه های جوانی جمعیت برگزار شد جلسه اول سلسله کارگاه های جوانی جمعیت برگزار شد جلسه اول سلسله کارگاه های جوانی جمعیت برگزار شد جلسه اول سلسله کارگاه های جوانی جمعیت برگزار شد
عباس غلامیان
خبرنگار

عباس غلامیان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید