امروز : 14 مهر 1403
معاونت دانشجویی
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1402/07/24 - 10:18
  • 81
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZfRB
همزمان با ورود پذیرفته شدگان آزمون سراسری سال ۱۴۰۲؛

همایش خانواده و دانشگاه ویژه خانواده دانشجویان جدیدالورود برگزار شد

اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان با همکاری دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان همایش ویژه خانواده دانشجویان جدیدالورود سال تحصیلی (۱۴۰۲-۱۴۰۳) را برگزار نمود.

 همزمان با ثبت نام دانشجویان جدیدالورود در روزهای شنبه تا دوشنبه ۲۲ لغایت ۲۴ مهر ماه سال جاری همایش خانواده و دانشگاه ویژه خانواده دانشجویان جدیدالورود به همت اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان با همکاری دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه برگزار شد.

دکتر حمزه ارباب سرپرست اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان گفت: این همایش با هدف افزایش تعامل دانشگاه و خانواده و در راستای آشنایی والدین با شرایط زندگی دوران دانشجویی و تقویت سازگاری هر چه بیشتر دانشجویان با شرایط تحصیل در دانشگاه برگزار می‌شود.

وی افزود: ورود به زندگی دانشجویی، چالش‌هایی از جمله تغییر محیط زندگی و دوری از کانون گرم خانواده، لزوم برقراری ارتباط با افراد جدید، فشار تحصیلی و انتظار موفقیت و … را برای دانشجویان به همراه دارد؛ بنابراین بسیار مهم است که والدین با فرزندان ارتباط مؤثری برقرار کنند و تعادل بین استقلال و پیوندهای خانوادگی را حفظ نمایند.

ارباب خاطرنشان کرد: آشنایی والدین با نظام مسائل آموزشی و روان‌شناختی دانشجویان و حمایت‌های بجا و به موقع آنان می‌تواند منجر به تجربه زندگی دانشجویی سالم‌تر و غنی‌تر برای دانشجویان و والدین آن‌ها شود.

گفتنی است: دراین همایش ابتدا معاون فرهنگی و دانشجویی ضمن خوش آمد گویی و ارائه نکات مرتبط با دانشجویان سخنانی ایراد نمود. سپس حجت الاسلام والمسلمین غلامی معاون نهاد رهبری در خصوص نحوه ارتباط والدین با دانشجویان در ایام تحصیل مطالبی را عنوان کرد.

در ادامه دکتر حمزه ارباب به معرفی اداره مشاوره و چالش های دوران دانشجویی پرداخت و مهدی عطارزاده مدیر فرهنگی دانشگاه نیز در خصوص اهمیت فعالیت های فوق برنامه ویژه دانشجویان و نقش والدین نکاتی را بیان کرد.

 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 108771
کلمات کلیدی

تصاویر

همزمان با ورود پذیرفته شدگان آزمون سراسری سال ۱۴۰۲؛ همزمان با ورود پذیرفته شدگان آزمون سراسری سال ۱۴۰۲؛ همزمان با ورود پذیرفته شدگان آزمون سراسری سال ۱۴۰۲؛ همزمان با ورود پذیرفته شدگان آزمون سراسری سال ۱۴۰۲؛
عباس غلامیان
خبرنگار

عباس غلامیان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید